دیدبان
یادداشت/ سعید زیباکلام

در کنفرانس امنیتی مونیخ چه گذشت/ منافع ملی و آرمان‌های انقلاب وجه‌المصالحه بده و بستان‌های سیاسی شده است

در کنفرانس امنیتی مونیخ چه گذشت/ منافع ملی و آرمان‌های انقلاب وجه‌المصالحه بده و بستان‌های سیاسی شده است

به گزارش دیدبان، سعید زیباکلام کارشناس مسائل سیاسی و عضو هیأت علمی گروه فلسفهٔ دانشگاه تهران، در یادداشتی اختصاصی که در اختیار خبرگزاری فارس قرار داد، به بررسی کنفرانس امنیتی مونیخ پرداخت که در ادامه می‌‌آید:

آیا وقت آن نرسیده که مجلس شورای اسلامی و به‌ویژه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در رویه خسارت‌بار همراهی با رویکردهای محافظه‌کارانه و بلکه ذلت‌بار وزارت خارجه تجدیدنظر کند؟

 آیا مجلس شورای اسلامی و شورای امنیت ملی می‌دانند که هیئت نمایندگی ایران در کنفرانس امنیتی مونیخ چه مواضعی اتخاذ کرده است؟

آیا مجلس شورا و شورای امنیت ملی می‌دانند که هیئت ایرانی در قبال هجمة سنگین اتهامات نمایندگان آمریکا، عربستان، اسراییل، و ترکیه که صریحا و علنا به ایران حمله می‌کنند و آن را بزرگترین حامی تروریسم در دنیا معرفی می‌کنند چه واکنشی از خود نشان داده‌اند؟

آیا نباید این دو نهاد عملکرد هیئت ایرانی در کنفرانس مونیخ را بدقت و به تفصیل مورد بررسی غیرجناحی قرار دهند؟

 آیا نباید دوتابعیتی‌ها، بویژه در وزارت خارجه، مورد بررسی مجلس شورا، شورای امنیت، و قوة قضائیه قرارگیرد، مبادا ملت ایران بر این تصور شود که به احتمال زیاد مقامات این نهادها هم کم‌وبیش همین‌طورند؟

آیا نباید محل اقامت خانواده‌های مقامات وزارت خارجه در اروپا و بویژه در آمریکا مورد بررسی دقیق قرار گیرد؟

براستی چرا ملت ایران باید تاوان ملاحظه تحصیل فرزندان مقامات وزارت خارجه و سایر دولتمردان در آمریکا و اروپا را بپردازد؟

براستی تا کی باید منافع ملی ایران و آرمان‌های عزتبخش انقلاب وجه‌المصالحة بده و بستان‌های بسیاری از نمایندگان مجلس با مقامات وزارت خارجه شود تا آن نمایندگان هم بوقت مقتضی از برخی امکانات وزارت خارجه برای سفر به آمریکا و اروپا برای تفریح و معالجه و تحصیل خود و فرزندان‌شان بهره ببرند؟  

 ملت ایران! ملاحظه می‌کنید برخی از رویه‌های ضداسلامی عصر قبل از انقلاب چگونه بعد از انقلاب ادامة حیات داده‌اند؟

ملت ایران! آیا مجلسی که نزدیک به چهار سال وعده‌های خلاف واقع اقتصادی و وعده‌های خلاف واقع و سرابی رفع تهدید و تحریم و ایران‌هراسی دولت را همراهی و توجیه و تصویب کرد مجلسی درخور و شایستة این انقلاب و ایران است؟

 ملت ایران! تا کی باید بنشینیم و نظاره‌گر این رویه‌های مزوّرانه و تجاوزکارانه بسیاری از مقامات ظاهرالصلاح و وجیه‌الملة متملّق حرّاف و مکّار دولت و مجلس باشیم؟

"ای دنیا! اف بر دوستی تو"

 

منبع: فارس

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن